Vi har ikke sett ytterligere problemer i løpet av dagen i dag. Både oppretting og synkronisering av prøver fungerer som vanlig.
Posted Oct 10, 2019 - 15:19 CEST
Monitoring
Vi har fått melding fra FS om at problemet på deres side er løst.
Vi vil fortsette å overvåke tjenesten fra vår side.
Posted Oct 10, 2019 - 09:53 CEST
Update
Vi er i kontakt med FS for å få status på feilrettingsarbeidet. Vi ser at det er større problemer med overføring av informasjon mellom FS og Inspera enn først antatt .
Konsekvensen av feilen er at det i de fleste tilfeller ikke vil fungere å opprette nye prøver og synkronisere eksisterende prøver. Det er mulig å koble eksisterende prøver fra FS og gjøre oppdateringer manuelt i Inspera ved behov
Vi anbefaler også at dere venter med tilbakeføring av karakterer til feilen er løst.
Posted Oct 10, 2019 - 09:15 CEST
Identified
FS rapporterer om treghet og ustabilitet. Dette viser seg i Inspera som problemer med å opprette prøver, synkronisere eksisterende prøver, samt tilbakeføring av karakterer. Det kan muligens også påvirke overføring av informasjon for klage og begrunnelse mellom Inspera og FS.